רשת חברתית והיכרויות

9 סימנים שאתם במערכת יחסים בריאה

לאחרונה, מישהי שאלה אותי את השאלה הבאה: "אבל איך יודעים אם מערכת היחסים טובה או רעה?" היא דיברה כמובן, על מערכת יחסים רומנטית.
בהתחלה כמעט ועניתי לה... " תשמעי, חכי שישה חודשים ותראי".
ואז הרהרתי. מהחודש השני, אנו יודעים עמוק בפנים אם מערכת היחסים שלנו שווה את זה או לא... אך לעתים קרובות, אנו נוטים לעצום את עינינו לדברים מטרידים, שמים אותם בצד ומדמיינים שהם ייעלמו עם הזמן.
הנה לכם 9 סימנים שמוכיחים שאתם במערכת יחסים בריאה. קחו בחשבון כמובן שמידע זה, הוא סובייקטיבי לחלוטין ובכל מערכת יחסים, רומנטית או ידידותית, ישנם סימנים משלהם לגבי איך שהכל מתנהל. זכרו שהקשר האידיאלי אינו קיים, אך אנו עדיין יכולים לנסות להגיע לאופק נטול עננים.
  • אתה מתנהג בטבעיות (והשותף שלך גם)
    מה הטעם במשחק תפקידים שלא מקרב אותנו? עם הזמן, כמעט ובלתי אפשרי להיות אישיות אחרת שרק נראית כמונו. זה מקריב המון אנרגיות חינם. מה המטרה של המסווה הזו, אני שואל אתכם? כשאתה מתנהג כעצמך ובטבעיות גם לאדם השני יהיה נוח במערכת היחסים. הרי קשה למצוא ביטחון ושלווה מול אדם שמשקר לעצמו. היום בו תגלו הזוגיות שלכם התבססה על שקר, הדבר עלול להפוך לדרמה.
    התנאי לכל מערכת יחסים ואהבה הוא תחילה להרגיש טוב עם עצמך, להשלים עם עצמך. כדאי להתגבר על הפצעים בהיסטוריה האישית, לפני שנחשוב על פתיחת פרק חדש בחיינו, לצלוח בו ולרקום יחד חיים משותפים..
  • יש לכם הרבה נקודות משותפות
    ניגודים מושכים? אוקי... וכמה זמן הסיפור שלהם נמשך? זו השאלה שעליכם לזכור! אז כן זה נחמד, בהתחלה. אבל בטווח הארוך?
    הנקודות המשותפות הרי לא נוגעות רק לסדרות הטלוויזיה או למנות אוכל האהובות עליכם. מדובר כאן על תפיסה כללית לגבי מערכת היחסים ששניכם חולקים לה.
  • אתם מתקשרים בקלות
    הייתי צריך לרשום את זה קודם. השפה היא המלט של כל מערכות היחסים האהובות. דבר על כל נושא שמפריע לך, תביע את דעתך! תהיה עצמך, אל תרגיש נשלט.
    הזכר לעצמך כי האדם ממולך אינו מסוגל לקרוא אותך. היה ברור בדבריך. ואם אתה מרגיש בקושי להביע את רצונותיך וצרכיך בפני בן/בת הזוג, יש בעיה!
  • אתם מכבדים את המשפחות אחד של השנייה
    לקבל את החמות, החותן ושאר המשפחה זה לקבל חלק מבן זוגך. אנחנו לא הולכים לשקר, יחסים לא טובים עם חותנים יכולים לפעמים לגרום לפרידות שוברות לב. אני לא מכיר מישהו שהיה מכחיש את משפחתו שלו עבור בחור או אישה. באופן אישי, לא אוכל להפנות עורף להורי. אבל.. ההורים שלי חכמים מספיק כדי לא לשים לי אולטימטומים! בכל מקרה השאלה אפילו לא צצה מאז שהצגתי להם אנשים נורמליים ומתורבתים, אה!
  • אתה מתגעגע, אבל לא יותר מדי
    תלות הרגשית ופחד הנטישה. שני המצבים הללו מכפילים את החלל הריק ואת הפחד לאבד את האחר, ברגע שהזוג נפרד לנסיעת עסקים, סוף שבוע עם חברים... זה אנושי להתגעגע! אבל מבלי לאבד את עצמך, זה לא בריא... וסימן רע! כשאנחנו מרגישים נח כזוג, אנחנו מתגעגעים לחצי השני שלנו, אבל זה לא מונע מאיתנו לחיות!
  • להשלים עם החסרונות
    כמו שאמרתי קודם - שלמות לא קיימת! אם אתם רוצים מערכת יחסים חזקה ומתמשכת עליכם לדעת לקבל את הפגמים הקטנים של בן/בת הזוג, מעצבנים כמו שהם. הפתרון? להשלים ולא לנסות לשנות אנשים! נניח שיש לך חיית מחמד. אתה אוהב את החתול / הכלב / הסוס / החולדה שלך כמו שהוא. לא? האם אתה מנסה לשנות אותם? לא! ובכן, אותו הדבר עם בני אנוש. אנחנו אוהבים את בני הזוג כמו שהם ונותנים להם לחיות.
  • אתה מרוצה מהחיים שלך
    מטרת מערכות יחסים, אהבה, כל זה... זה להרגיש טוב! אז אני לא אומר שהחיים תמיד יהיו מושלמים, זה אוטופי. אך מערכות יחסים שמתנגשות ומחניקות אינן בריאות, לא לגופך ולא לנפשך! כשזה לא זה, צריך לדעת לשחרר לפעמים.
  • אתה רוצה לחלוק איתה את הכל
    נסיעה, יציאה, תגלית... הרעיון של לעשות את זה איתה משמח אתכם! החברה שלך יקרה לך אפילו יותר מהחברים שלך. רצון להיות ביחד, לטייל יותר פעמים כזוג מאשר עם חברים ולהנות מהרגעים של שני אוהבים. זה סימן טוב!
  • לסיום
    בשיחה עם חברי, הגענו לאותה מסכנה. כשאתה לא מתחבר למישהו, אל תנסה לכפות אליו את מערכת היחסים. האינסטינקט שלך ידע להדריך אותך, סמוך עליו! חשבו בחזרה לכל אותם רגעים שבהם הרגשתם שהבן זוג שלכם משקר, טעיתם בעניין? אני בטוח שלא! אגב, אתם עדיין בזרועותיו היום? אני מקווה שלא;)
    רשימה זו אינה ממצה את הכל. היא מאגדת לדעתי 9 נקודות במערכות יחסים חיוביות ואם אתם רואים נקודות נוספות להדגשה, אל תהססו להוסיף אותם!