דייט, הכרויות ומערכות יחסים

עובדות מעניינות על הכרויות ודייטים

אנו נמצאים כרגע בעידן הזהב של ההכרויות!
עם עליית הטכנולוגיה חיי האהבה שלנו רק השתפרו, המרחקים לא משחקים תפקיד כה מכריע, התקשורת בינינו שודרגה וקל יותר למצוא שותפים פוטנציאליים.
לאחר שסרקנו אינספור מאמרי מחקר על מערכות יחסים ו דייטינג בתולדות ההיסטוריה, להלן בפניכם כמה עובדות מעניינות על טקס ההזדווגות הייחודי הזה שאנו מכנים הכרות.

ככל שתבלו זמן רב עם מישהו בהכרות לפני שתתחתנו, כך יקטן הסיכוי שהנישואים שלכם יסתיימו בגירושים

מה סוד לנישואין מוצלחים?
אני מתאר לעצמי שאין תשובה ישירה וחד משמעית.
עם זאת על פי מחקר שערכו בארה"ב ב-2014, שכלל 3,150 אנשים. מצאו שזוגות שיצאו במשך שלוש שנים או יותר לפני הנישואין, הסבירות שיתגרשו פחתה כמעט ב-40% בהשוואה לזוגות שיצאו פחות משנה.
אם זאת לא סיבה מספקת לקחת את הדברים לאט, אז מה כן.

האושר של האישה הוא אינדיקטור מרכזי למערכת יחסים מצליחה

מחקר משנת 2014 בבית הספר לאמנויות ומדעים מצא, כי איכות הזוגית הכוללת הייתה בדרך כלל גבוהה יותר אם נשים היו מרוצות מהקשר שלהן ולא נראה כי אושרו של הגבר השפיע על איכות הזוגיות. מה זה אומר לנו?
ובכן, נראה כי נשים מרוצות עשויות לעשות הרבה יותר עבור בעלן, בעוד שגברים, מרוצים או לא, נוטים פחות לספק תמיכה.

לפני שנהיה לענק שיתוף הווידיאו שהוא כיום, יוטיוב החלה כאתר הכרויות

כאשר הושקע יוטיוב לראשונה, מייסדי האתר לא היו בטוחים באיזה כיוון לנקוט. מאחר והדומיין נרשם ביום האהבה, הם תייגו את האתר "Tune In Hook Up", בתחילה המטרה הייתה לספק פלטפורמה בה פנויים ופנויות יוכלו להעלות סרטונים של עצמם ולהתחבר למשתמשים אחרים.

לבישת אדום יכולה לגרום לאנשים להימשך אליך יותר

עצה קטנה למי שמחפש לשפר את הסיכויים בדייט שלהם: לבשו אדום.
בשל הנושאים שאנו מקשרים עם הצבע אדום, זה יכול להשפיע גם על האופן בו אנו תופסים אנשים. מחקר שנערך על ידי האיגוד הפסיכולוגי האמריקני בשנת 2008 מצא כי גברים דירגו נשים שלובשות אדום כמושכות יותר ושייכו את הצבע למין.
מחקר נפרד משנת 2010 שנערך על ידי אותה אגודה, מצא שנשים קישרו את הצבע האדום לכוח ומעמד. ואם לא בא לכם על אדום וקשה לכם להחליט מה ללבוש לדייט, ייתכן שתרצה ללבוש כחול. יש מחקרים המראים שנשים נמשכות יותר לגברים בכחול.

אפשר שאנשים יצאו עם מישהו ש"מחוץ לליגה שלהם" אם הכירו אחד את השני בעבר

על פי מחקר שנערך בשנת 2014, יש לכם סיכוי טוב יותר לתפוס מישהו יותר מושך ממכם אם הכרתם את אותו אדם זמן משמעותי לפני היציאה.
פירוש הדבר הוא שגם אתם הייתם יכולים לצאת עם מישהו פחות מושך ממכם אם הייתם מכירים אותו במשך זמן רב.
מבין 167 הזוגות שנבדקו, אנשים שהתחילו לצאת אחרי תקופה קצרה של הכרות זה עם זה, היו בעלי התאמה גבוה יותר לאותה רמת אטרקטיביות.

מכך ניתן להסיק, כי ככל שאנו לומדים למכיר מישהו טוב יותר, אנו נמשכים לאופיו ולא למראהו החיצוני.

השימוש במברק במאה ה-19 שימש הרבה למציאת דייטים, ובימינו זכה לכינוי "האינטרנט הוויקטוריאני".

המברק של המאה ה-19 שימש גם כדרך ליצור קשר עם אנשים למרחקים ארוכים ובין היתר כדי למצוא דייט על ידי שליחת הודעות בקוד מורס.
אנשים היו מחפשים רומנטיקה במרחקים ארוכים ומשתתפים בחדרי צ'אט של מורס בתקווה שאולי יפגשו שם מישהו.

ישנו "כלל הכרויות" נפוץ כדי לקבוע אם תווך הגילאים שאתם בוחרים לאהבה אינו צעיר מדי בשבילכם.

האם שאלתם פעם את עצמכם או הרגשתם כי מישהו שאתם מתכונים לצאת איתו פשוט צעיר מדי בשבילכם?
למרבה המזל, יש כלל שניתן להשתמש בו לשקט נפשי.
חלקו את גילכם לחצי, ואז הוסיפו את הספרה 7, אם יוצא שגילו של האדם איתו תכננתם לצאת לדייט נמוך מהתוצאה, לדוגמא אם אתה בן 36 והיא בת 24 - בהצלחה בשנה הבאה...

גברים הם בדרך כלל הראשונים שאומרים "אני אוהב אותך"

מחקר שנערך על ידי האיגוד הפסיכולוגי האמריקני משנת 2011, שכלל 94 משתתפים בגילאי 18-69 מצא כי הזכרים שהשתתפו נמצאים בסבירות גבוהה פי שניים מהנקבות בלהודות באהבתם לבת זוגתם.
לא רק שרוב הגברים במחקר היו הראשונים שאמרו "אני אוהב אותך" במערכת היחסים הנוכחית שלהם, אלא שהם היו גם הראשונים שהביאו זאת גם במערכת היחסים הקודמת.
הקבוצה המדגמית היחידה שבה נשים נמצאו בסבירות גבוהה יותר להצהיר על אהבתן תחילה, היו אלה הנוטות יותר לקשרים ללא מחויבות.

כמה עובדות נוספות על דייט והכרות שכדאי לדעת

גם אם אתם נמצאים בזוגיות מזה זמן מה, יש סיכוי שאינכם מודעים לכל העובדות הקשורות לדייטים. כמובן, אין כללים חד משמעיים שמתאימים לכל דייט, אך עליך להיות מודע לכמה דברים מועילים בתחום ההיכרויות.
עובדות אלה נכונות פחות או יותר לכל מי שיוצא עם מישהו. התעדכנות בעובדות אלו יכולה לעזור לכם להפעיל שליטה ושיקול דעת על חיי האהבה שלכם ולהתמודד עם הדברים קצת יותר טוב.

תחושה אקסטטית ביותר

יתכן שיהיו לך חברים וקרובים הרוצים את קרבתך ודואגים לשלומך, אך להיות במערכת יחסים זו חוויה אחרת לחלוטין. כשיוצאים לדייט יש סוג של שמחה והתרגשות שאין לה תחרות. הדינמיקה של מערכת יחסים רומנטית מול היחסים שאתם חולקים עם כל אחד אחר היא די שונה. אתם מבינים זאת רק כשאתם מתקשרים בזוגיות.

הכאב

הימצאות במערכת יחסים טובה מביאה הרבה אושר, יחד עם זאת, לעיתים, זה כרוך גם בכאב וצער. יהיו זמנים שתילחמו עם בן / בת הזוג, לא תדברו איתם זמן מה, מה שיגרום לכם להרגיש מוטרדים. גם אם לא תריבו עם הזוג שלכם, בדרך, איכשהו, יהיו גם רגעים של עצב בגלל כל מיני סיבות אחרות.

מראה חיצוני

יש אנשים המחפשים יופי פנימי, ונמשכים לאיכויות האנושיות שבאדם. אבל, יש לא מעט אנשים אחרים שנמשכים למישהו בגלל המראה או הופעתם הפיזית. כשאתם רואים אדם, הדבר הראשון שמושך אתכם כלפיו זה האופן בו הוא נראה. ללא ספק שלהיראות טוב זה יתרון אך זה איננו הדבר היחיד שחשוב.
בכל זאת, הרבה אנשים יתעניינו בך בגלל האופן בו אתה נראה, לפחות בהתחלה. אחרי הכרות של הרבה זמן, הפקטור של המראה החיצוני נשחק וחשיבותו קטנה והאופי לעומת זאת מקבל חשיבות רבה יותר.

להישאר יחד לנצח

בימינו, רואים שהרבה מערכות היחסים קורסות. עוצמת התשוקה שהייתה קיימת נעלמת לאחר זמן. לאחר שנפגשתם תקופה מסוימת אתם צריכים להתחיל להסיק מסכנות לגבי הרצינות של הפרטנר שלכם כלפיכם. אפשר לשאול אותו או אותה ישירות, או להעריך זאת מהדרך שהם מביאים את רגשותיהם.

אינטימיות

במוקדם או במאוחר תשיגו אינטימיות עם בן / בת הזוג. לאחר שתבלו קצת זמן עם בן / בת הזוג, תרגישו את הדחף לאינטימיות. אינטימיות גופנית היא חלק אינטגרלי מהיותכם בזוגיות. אתם צריכים להיות פתוחים לזה, אבל, אל תיכנסו לזה אם אתם לא בטוחים. זה לא משהו שכדאי למהר איתו. זה קורה באופן טבעי, ללא תכנון מראש.

לוקח זמן

יש אנשים שיש להם ציפיות גבוהות באופן לא מציאותי ממערכת היחסים. אנשים כאלה צריכים להבין כי למערכת היחסים לוקח זמן להתפתח. הדברים נעים לאט ובקצב שלהם. מה שאתם צריכים להתמקד בו הוא שמירת שהדברים יזרמו חלק, כך שיפורשו למערכת יחסים בריאה. לכל מערכת יחסים יש קצב משלה. אם תנסו ללכת מהר מדי, זה יסתיים בתוהו.

אל תנסו יותר מדי

ניסיונות ומאמץ גדולים למשוך את תשומת ליבו של מישהו כלפיך אינם נושאים פרי. עליכם בהחלט לנסות כמיטב יכולתכם לזכות בלבו של אדם שאתם מאוהבים בו, אך יחד עם זאת אסור לכם לדחוף יותר מדי או להיראות נואשים. עליכם להביא את האלגנטיות והקלאסה שלכם לקדמת הבמה ולחזר אחריהם. ניסיון נמרץ מדי יכול רק להציק ולגרום להימנע מכם. לפעמים אפילו כדאי לקחת צעד אחורה. כמו שאומרים, צעד אחד אחורה, שני צעדים קדימה.

שוויון

נדיר למצוא זוגיות מצב ששניהם אוהבים זה את זה באותה מידה. ניתן להבחין שאדם אחד פשוט אוהב את האדם השני ולא על פי מעשיו. אם אתם רגישים ומאוהבים בטירוף בבן / בת הזוג שלכם, יתכנו זמנים שבהם תיפגעו בגלל מחווה או מעשה כלשהו של בן / בת זוגכם. זו הסיבה מדוע הנכם צריכים להיות מודעים יותר לעובדה זו.

קורבנות

בין אם אתם במערכת יחסים מזדמנת או רצינית, תצטרכו להקריב כמה קורבנות. כשאתם במערכת יחסים, עליכם להיות מוכנים לכמה ויתורים. עליכם להרפות מכמה דברים והרגלים מסוימים לטובת התפתחותה של מערכת היחסים. גם בן הזוג שלכם מקריב קורבנות. בסוף, תבינו כי בסופו של דבר מרוויחים יותר ממה שמפסידים.

לסיום

עליכם להשתמש בשכלכם ובלבכם כדי להתמודד עם הסוגיות השונות במערכת היחסים שלכם. כשמדובר ב הכרויות, קצת מידע שימושי תמיד יכול להועיל כשאתם יוצאים עם מישהו. הכרת עובדות אלו תעזור לכם להתמודד בצורה טובה יותר.