זוגיות מוצלחת

הסוד לזוגיות מוצלחת: כך חיים באושר

יש זוגות שמאוד נעים להביט בהם - כי קיימת ביניהם קרבה, כבוד ורוך. בני זוג חכמים הם כמו יין משובח - אהבתם מתחזקת עם הזמן וחושפת פנים עמוקים יותר של רגשות.
כלפי חוץ, במערכת היחסים, אנו מנסים להיראות טוב יותר ממה שהמצב באמת. אנו מסתירים סיפורים לא נעימים ואת הטעויות שלנו. איך למעשה, אין צורך לנסות להיות מושלמים. מוטב להיות עצמכם. רבים מאיתנו חיים במסכות, חוששים להראות לאנשים מה אמיתי. ראשית, זה מעייף מאוד, ושנית, זה מפריע ליחסים כנים ופשוטים. פשטות זה טוב, אך לעיתים, זה הדבר הקשה ביותר להשגה. כמו שאמר הסופר פאולו קואלו, "הדברים הפשוטים ביותר בחיים הם המיוחדים ביותר".
חשוב מאוד להיות כנים. אל תפחד לחשוף לבת הזוג שלך רגשות - זה האדם הקרוב ביותר שלך. אם משהו מפריע לך או שמשהו חסר, תגיד זאת. אף אחד לא יכול לקרוא את דעתך והצעד הראשון לפתרון הבעיה הוא לדבר על כך.

הביעו רגשות חיוביים

חשוב כל הזמן להזכיר לבן זוגך כמה את מעריצה את מה שהוא עושה בשבילך ולומר תודה גם על מעשים קטנים. לא לקחת את הדברים הטובים שביניכם כמובן מאליו ולהגיד כמה את מעריכה אותו.
הביעו חיבה לעתים קרובות. אל תהססו להעניק חום ואכפתיות. חשוב להראות עד כמה הוא או היא מיוחד/ת בשבילכם כדי ליצור קשר חזק ועמוק זה עם זה.

תנו מרווח אחד לשני

שני אנשים לא צריכים להיות יחד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
לעיתים קרובות נוצרת אי נוחות קשה כאשר אנו מוקפים מכל הצדדים גם אם על ידי אדם אהוב. זו פגיעה במרחב האישי, לכן יש צורך, ליצור איזון ברור בין הזמן שמבלים יחד לבין זמן פרטי.
חשוב לציין שבזמן שבן הזוג עסוק בעסק שלו, מתקשר עם חברים, חברות או קרובי משפחה, הוא צובר כוח, טוען רגשות חיוביים, אותם מביא לבית. זו הסיבה שצריך לקבל ואפילו לתמוך בפעילות זו בכל דרך אפשרית.

כבדו אחד את השני

עליכם לכבד את הדעות וההחלטות של שותפכם לחיים, גם אם אינכם מסכימים וכן, לכבד גם את חבריו ובני משפחתו. כבוד תורם לזוגיות אמינה ועמוקה.
גם כשיש מריבה ביניכם, אל תשכחו מכבוד. השתדלו לא לפלוט מילים מיותרות. לא משנה כיצד תתנצל לאחר מריבה, מילים קשות ישאירו צלקת על נפשו של אדם אהוב.

קבלו אחד את השני

אל תנסו לשנות את בן הזוג שלכם, קבלו את התכונות וההרגלים שלו, כולנו שונים זה מזה, הדברים הקטנים האלה, זה מה שהופך אותנו למיוחדים.
סלחו זה לזה על הפגמים. שימו לב לתכונות האופי החיוביות של בן / ת זוגכם ואל תהססו להדגיש זאת במחמאות.
אל תתנגדו לתחביביו של בן זוגכם ואל תוותרו על התחביבים שלכם. אין צורך להקריב אותם למען מערכת היחסים שלכם. אף אחד לא יעריך את זה. קבלו את בן / ת הזוג שלך כמו שהוא, על יתרונותיו וחסרונותיו והוא יקבל אתכם כמו שאתם עם ההרגלים שלכם.
מערכת היחסים ביניכם אמורה להוסיף היבטים חדשים ולא לקחת את הקיים.

צרו זיכרונות שיתופיים

אין דבר שיקרב אתכם יותר אחד לשני ליצירת זוגיות מוצלחת מאשר חוויות וזיכרונות משותפים. טיולים, שיעורי ריקוד, צלילה, השתתפות בתחרויות. תעשו יחד, לעתים קרובות יותר, כל מה שתמצאו מרגש ומהנה.
מלאו את חייכם במשהו בהיר. אחרי הכל, צפייה יחד בטלוויזיה לא תשאיר חותם מאושר בזיכרונכם.

הפכו את החיים לכיף

הפתיע את בן / בת הזוג בדברים נעימים ולעיתים קרובות יותר נסו להוסיף משב רוח מרענן למערכת היחסים שלכם. הפתעות, הערות חביבות, סימני תשומת לב נעימים, מסיבה לשניים ללא סיבה, רומנטיקה ואהבה.

תבלו יחד

אל תסיחו את דעתכם כשאתם מבלים עם אהובכם. עבודה ודאגות יומיומיות גם ככה גוזלות זמן רב, לכן, כשאתם נמצאים בקרבת יקירכם, כבו את הטלוויזיה, הניחו את הטלפונים בצד ותיהנו זה מזה.
במהלך היום, הפגינו את האהבה והחיבה שלכם מרחוק. אפילו לוח זמנים עמוס לא אמור להפריע לתקשורת שלכם. אחרי הכל, כתיבת הודעה חמה בזמן ההפסקה אינה קשה כלל.

תחלמו יחד

תעבדו יחד על יעדים משותפים. חשבו, דמיינו ותכננו מה תרצו להשיג בעוד 1, 5, 10 או 20 שנה.
אל תציבו יעדים המבוססים אך ורק על הגדרות של אושר והצלחה המקובלים בחברה. התמקדו במה שיגרום לכם להיות מאושרים באמת.
חשוב לבנות ולשמור על מערכת יחסים מאושרת ונוחה גם אם צריך להשקיע מאמץ. הממציא תומאס אדיסון אמר, "הצלחה מורכבת מאחוז אחד של השראה ותשעים ותשעה אחוזים של הזעה".
לקבוע ציפיות גבוהות באופן לא מציאותי מבן הזוג שלכם, זאת הדרך לואכזבה ממערכת היחסים. ציפיות נכונות ובפרופורציה יעזרו לכם להתגבר על מכשולים ולבנות מערכת יחסים מצליחה והדדית.
תגיות