אתר הכרויות

החוקים החדשים של דייטינג ברשת, אתרי הכרויות ורשתות חברתיות

בעשורים האחרונים, טכנולוגיה נהייתה נוכחת בכל תחומי החיים שלנו והמדיה מצאה את דרכה לחיינו הפרטיים. התחלנו להסתובב ולגלוש באתרי אינטרנט, בהם אנו מבלים את זמננו עם אנשים חדשים ומיוחדים במרחב הוירטואלי ומדברים על תחומי העניין שלנו.
במערכות יחסים כאלו, יש סיכוי שאנחנו נמשך לאנשים עם תפיסת עולם ומחשבות דומות לשלנו, שרוצים להיות במערכת יחסים יותר מתמשכת.
היכרויות באינטרנט צוברות יותר ויותר אהדה בכל יום, עדות לכך שהדרכים שבהם אנשים פוגשים ומכירים אנשים חדשים משתנה במהירות. כאשר הרעיון של הכרויות דיגיטליות עלה לפני כמעט שלושה עשורים, בהתחלה רק מעט אנשים הכירו אותו והיום לעומת זאת, פורמט זה מדבר בעד עצמו.
כמו כל תופעה חדשה שמופיעה בעולם, היתרונות למציאת זוגיות ברשת רבים ומצד שני ישנם גם חסרונות. אבל תזכרו שבסך הכל, מה שחשוב זה שאם אתם מחליטים ללכת בדרך זו, כדאי שתרכשו את הכלים והידע הנכון כדי להוציא מכך את המיטב בשבילכם.
הכרויות באינטרנט הפכו לכלי משמעותי למציאת התאמה אידיאלית. אכן, בעבר מרחבים אלה לא נראו בעין טובה, אבל עכשיו, דפוס החשיבה לגביהם השתנה והם מצאו את מקומם. אתרי הכרויות עוזרים לכם להיכנס למערכת יחסים בין אם זמנית או קבועה או משנים את המצבכם המשפחתי.
באופן כללי, המדריך הפנימי שלכם משמש להצלחה ועוזר לכם, יחד עם זאת, כדאי לרכוש כמה כלים להצלחה כאשר מדובר ב הכרויות אונליין. בכללי, הצלחה במציאת זיווג תעלה אם תהיו מרתקים, גלויי לב וסבלניים.
להל"ן כמה סטטיסטיקות מעניינות שיעזרו לכם להבין איפה נמצאים אתרי ההיכרויות בתרבות שלנו ועל אחוזי ההצלחה שלהם

עד כמה נפוץ לחפש אהבה באתר הכרויות או רשת חברתית?

כמעט 50 מיליון אנשים התנסו בעבר בהכרויות דרך האינטרנט, כ-8000 אתרים שונים והמספרים גדלים. מספר זה כולל אתרי הכרויות בישראל, אתרי הכרויות בארה"ב, אירופה, במדינות אסיה כמו סין למשל תופסים תאוצה.

תדירות השימוש

1 מתוך 5 מערכות יחסים מתחילה דרך האינטרנט, ו-17% מהחתונות קורות בעזרת אתרי הכרויות. בנוסף לכך, גירושים בשנת הנישואים הראשונה פחות סבירה דרך היכרויות באינטרנט מאשר היכרויות מסורתיות.
חברת מחקר ביצעה סקר שגילה כי גברים מבלים 50% פחות זמן מנשים בקריאת פרופילים, מה שמראה שנשים הן יותר סקרניות מגברים
האם אנשים מרוצים?
אנשים נשואים מרוצים יותר מהחיים שלהם אחרי היכרות באינטרנט ונתקלים לעתים רחוקות יותר בבעיות מחוסר התאמה
כמעט רוב האנשים ברשת משקרים
כמעט 80% מהאנשים ברשת משקרים לגבי גיל, גובה, משקל ומצב משפחתי, אז תיזהרו ותעלו את רמת הסקפטיות שלכם בסביבה זו

פרופילים מעניינים באתר הכרויות

מחקר שהתפרסם לאחרונה במגזין Science Advances, טוען כי אנשים נוטים לפנות לאנשים אחרים הנראים פי 25 מעניינים יותר מעצמם. לפי הפסיכולוגיה האנושית, המציאות היא שאנשים מחפשים תמיד מישהו גם דומה וגם חזק מהם. תוצאה של להראות מדהים בדף פרופיל שלכם היא קבלת ערימות של פניות
יחס תגובות
המחקר הראה כי הגברים מגיבים ל-50% הודעות טקסט לעומת נשים המגיבות רק ל-21% מהודעות טקסט. בנוסף, גברים נמצאים יותר זמן מנשים באתרי ההכרויות
הסיבה שנרשמנו
ממחקר של חברת Statista מדגים כי 84% מהאנשים אשר נכנסים לאינטרנט לנישת הכרויות עושים זאת כדי להבין מה הם באמת מחפשים ולאחר מכן להיכנס למערכת יחסים. 43% רק רוצים לפגוש חברים חדשים ו-24% נמצאים ברשת כדי למצוא פרטנר למערכות יחסים קצרות טווח.
אם אתם שוקלים להתנסות, בין אם זה אתר הכרויות חינם או אתר הכרויות בתשלום, העובדות המוזכרות למעלה יכולים לעזור לכם להחליט על הצעד הבא. אבל, אם כבר החלטתם לנסות, הנה הצעה בשבילכם. אל תפתחו ציפיות ותאחזו בתקוות גדולות. יחד עם זאת, תהיו להוטים, ריאליים, גלויי לב ואותנטיים!
אפילו אז, הסטטיסטיקה מראה שאתם מסכנים כסף, רגשות ובריאות נפש. אתרי היכרויות מהווים מרחב שבו אנחנו פגיעים ונמצאים בסכנה. הנה מספר אמצעי בטיחות שיעזרו לכם להשאר בטוחים ברשת:
  • באתרי היכרויות יש מיליוני חשבונות, והרבה מהם הם חשבונות מזויפים - אנשים הם לא מי שהם מתיימרים להיות ורבים מהם נמצאים שם כדי לרמות אתכם. הכנסו לאתר שנלחם כדי למנוע מאנשים כאלה להגיע אליכם למנוע מאנשים כאלה להגיע אליכם
  • אל תשתמשו בשם המשפחה שלכם, אל תתן את הכתובת שלכם, מספר הטלפון וכתובת אימייל, אלא אם כן הגעתם לרמת אימון גבוהה בינכם ולאדם האחר. השתמש בתמונה ייחודית שלם בשביל הפרופיל, כזאת שלא התפרסמה במקומות אחרים, כדי שלא היה פשוט למצוא אותכם ברשתות חברתיות
  • אם החלטתם להיפגש לדייט פנים מול פנים, אל תבקשו מהדייט שלכם לאסוף אותכם כי אין לתת אמון מלא באף אחד
  • בחרו נקודת מפגש ציבורית ל דייט ראשון, כך עדיף, לפני שיהי לכם בטחון מלא באדם שמולכם
  • קחו את הזמן כשאתם יוצרים קשרים חדשים, כי לאחר שנקשרים רגשית ומנטלית לקשר כזה או אחר, הדבר יכול להכביד מאוד במצב אם תצטרכו לקחת צעד אחורה
  • תיידעו חבר או מישהו אחר כשאתם יוצאים לדייט במיוחד לדייט הראשון
  • קחו בחשבון שיידרשו לכם שעות רבות של בילוי ברשת
  • השתמש בחשיבה ביקורתית במשך כל הזמן השתמש בחשיבה ביקורתית במשך כל הזמן
לאחר שקראתם את הסטטיסטיקות והעצות המפחידות, כנראה שהגעתם למסקנה כי לא כדאי להיכנס להיכרויות באינטרנט. אבל צריך גם לקחת בחשבון שבמציאות, כמו בעולם האמיתי, האנשים בעלי הכוונות הרעות הם במיעוט ועם בכל זאת החלטתם להיכנס לאתר הכרויות יש לנקוט במשנה זהירות.
עובדה נוספת היא שיש המון אנשים טובים, ביישנים, "כופרים" בתרבות, אנשים שאין להם זמן או סביבה נכונה המגלים קשיים מסיבה זו או אחרת למצוא זוגיות בסיבתם הטבעית בחיים האמיתיים. לכן מקומות וירטואליים אלה, עוזרים להם להכיר אנשים חדשים. זו אחת הסיבות שבגללה קיימים אתרי הכרויות ורשתות חברתיות אשר מתרחבים כסקטור נפרד ועצמאי.
בסופו של יום, חוויה באתר מסוים שתבחרו תתבסס על תחושתכם האישית. השארו תמיד קשובים ותשתמשו בהגיון בריא כדי שיום אחד אולי גם אתם תוכלו לחלוק את הידע שלכם!